Golf 30

Du som är fullvärdig spelrättsmedlem har nu möjlighet att spela på tre andra anläggningar utöver vår egen utan extra kostnad. Samarbetet gäller Bro-Bålsta GK, Sollentuna GK och Täby GK . Syftet är att erbjuda ett mervärde som ger variation och utökade spelmöjligheter utan extra kostnad.

Samarbetet med Bro-Bålsta GK, Sollentuna GK, Täby GK och oss innebär att varje klubb upplåter 30 starttider per vecka på sin 18-hålsbana på helgfria måndagar – torsdagar från det datumet alla banor är öppna tills sista september. Av de 30 tillgängliga starttiderna får maximalt 10 starttider bokas av medlemmar från en av de tre andra klubbarna. Observera att dessa tider ej kan bokas via Min Golf, utan endast genom att ringa till den klubb du vill spela på.

Starttid får bokas hur långt i förväg som helst. Varje spelare kan enbart ha en starttid bokad samtidigt och max 2 speltillfälle på varje golfanläggning. I slutet av säsongen om det visar sig att en spelare har spelat mer än 2 gånger på någon av banorna skickas en faktura från hemmaklubben för gällande greenfeeavgift. Starttid som inte kan utnyttjas ska bokas av inte senare än 24 timmar innan spel. Vid ”no show” debiteras spelaren 200 kr i no-show avgift och tiden är förbrukat. Spelare får boka max 2 starttider på respektive golfklubb under säsongen, vid bokning av flera starttider debiteras greenfee.