Seniorer

Seniorslaget

Vi spelar på John Deere-banan på måndagsförmiddagar. Alla våra arrangemang är öppna för såväl damer som herrar och spelas oftast i blandade bollar. Om man inte är intresserad av att tävla är man välkommen att anmäla sig och vara med och spela socialt. .

Seniorslaget spelas som slaggolf med ca 13 ronder per säsong , varav de 5 bästa ronderna räknas samman i säsongsresultatet. Priser för såväl rondvinster som säsongsresultat. Även de som inte vill vara med i säsongstävlingen är välkomna att spela enskilda ronder.

Säsongen inleds och avslutas med lottade lagtävlingar (shamble, scramble). Vi spelar också flera andra tävlingar med varierande spelsätt och tävlingsformer. Alla tävlingar är handicap-tävlingar och alla är välkomna oavsett handicap.

Seniorresan

Seniorresan är ett uppskattat årligen återkommande arrangemang i mitten augusti. Det blir två dagars golfspel med övernattning samt gemensam middag.

Vill du veta mer?

Mer detaljerad information om seniorprogrammet, spelschema och anmälningssätt hittar du under de olika rubrikerna under Seniorer.

Anmälan till våra tävlingar görs via Min Golf på www.golf.se

Kontakta gärna någon av oss i seniorkommittén om Du har frågor eller förslag på någon aktivitet:

Märta Norell Tel: 076 634 30 44 E-post: norell.christina@gmail.com

Varmt välkommen!