Inför Tävlingsveckan

Snart är det dags för vår årliga tävlingsvecka. Nästan alla tävlingar är fullanmälda vilket vi tycker är väldigt roligt. Vi hoppas att ni är lika sugna på tävlingar som vi är.

Observera att detta mail går till alla som anmält sig till våra tävlingar, inte bara de som är bekräftade deltagare. Du får reda på att du kommit med i de tävlingar du anmält dig till när startlistan publiceras.

För att överhuvudtaget kunna genomföra tävlingar under rådande situation kommer upplägget att se lite annorlunda ut jämfört med tidigare år. Prioritet ligger på att undvika stora samlingar och därför så har vi inga kanonstarter i år. Alla tävlingar genomförs med löpande start från 08:00.

Det kommer heller inte att hållas några prisutdelningar, utan pristagarna presenteras i efterhand på vår hemsida under fliken ”Nyheter”, och priser för samtliga tävlingar kommer att finnas att hämta på kansliet från och med måndagen veckan efter, alltså den 13/7.

Vad gäller scorekort efter rundan så kommer vi göra så att alla lämnar in sina scorekort som vanligt till tävlingsledarna, som har fått handskar för för att hantera dem. Däremot kommer vi inte kräva att både spelaren och markören signerar korten, utan det räcker med att “signera muntligt”, alltså läsa igenom scorerna med sin markör och säga OK.

För att undvika onödiga köer och för mycket folk i receptionen vill vi gärna att ni swishar tävlingsavgiften i förväg. Har ni av någon anledning inte möjlighet att swisha så kommer det gå att betala på plats, men alla som kan swisha får gärna göra det i förväg.

Swishnumret är 123 568 54 25.

Startavgiften för varje tävling är 150 kr per person.

Viktigt är då att ni skickar en separat swishbetalning för varje tävling ni ska vara med i och skriver ert namn och vilken tävling det gäller.

Tävlingsledarna kommer i år inte sitta i ”glaskuren” och pricka av er och dela ut scorekort, utan scorekort får ni på tee. Så har ni swishat för tävlingen är det sedan bara att komma till tee ca 10 minuter innan er starttid.

Vill man handla något är man givetvis varmt välkommen in i shopen, vi vill med detta bara undvika onödiga köer och trafik där inne.

 

Vi har under de senaste månaderna haft lägesförbättring i bunkern då våra bunkrar inte krattas lika frekvent. Denna regel kommer även att finnas under tävlingsveckan. Alltså en klubblängds lägesförbättring i bunkern, dock ej närmare hål.

Under tävlingarna kommer det även vara obligatoriskt att putta med flaggan i hål, för att alla spelare ska få samma förutsättningar.

 

Kan man av någon anledning inte vara med i en tävling som man är anmäld till är det viktigt att man hör av sig till tävlingsledningen och berättar det. Många av tävlingarna är överanmälda och är det någon som avanmäler sig vill vi självklart ta in en reserv. Men dyker man bara inte upp till sin starttid har vi ingen möjlighet att ta in någon reserv tyvärr.

Dyker man inte upp till sin starttid utan att ha avanmält sig är man skyldig att betala startavgiften på 150 kr.

För avanmälan, eller byte av spelare om det är en lagtävling, mailar ni till tavling@wasbygolf.se.

 

Under veckan så kommer shopen ha ett par specialerbjudanden. Det som gäller är tag 3 betala för 2 på alla sommarkläder, alltså inte regn och vind eller liknande. De har även 20 % rabatt på alla skor.

Öppettiderna under veckan hittar ni här. 

Vi ser mycket fram emot nästa veckas tävlingar och håller tummarna för fint väder. Har ni några funderingar så är det som vanligt bara att höra av er till kansliet på kansli@wasbygolf.se.